Medlemsregistret Scoutnet

1 september, 2020 av 3309787

Vi i kåren har inte rätt att uppdatera era uppgifter  i Scouternas centrala medlemsregistret Scoutnet utifrån de Bra-att-ha-lappar som ni lämnar in till ledarna, så det är viktigt att ni uppdaterar själva i Scoutnet. Ändra adress, lägga till en primär emailadress (bla för återställande av lösenord, nyhetsbrev, etc) samt om ni mot förmodan vill avsluta medlemskapet mm:

Logga in på ww.scoutnet.se

Använd ditt medlemsnummer som finns på fakturan.

För frågor kring fakturor: 08- 568 43 210 eller mail: faktura@scouterna.se

E-faktura

Anmälan gör var och en på sin Internetbank (sök efter Scouterna). För att kunna anmäla sig behöver man sitt medlemsnummer, vilket man kan hitta i Scoutnet eller på en tidigare faktura. Föräldrar kan anmäla sig för e-faktura för sina barn. Förälderns personnummer kommer då stå men man fyller i medlemmens namn och medlemsnummer. En person kan få e-faktura för flera medlemmar.

Vi uppmanar alla som har möjlighet att anmäla sig för e-faktura eftersom vi på så vis kan minska antalet pappersutskick. Då både sparar vi pengar och gör en insats för miljön!