Om oss

Österåkers scoutkår finns i Åkersberga och tillhör Roslagens scoutdistrikt, Scouterna i Sverige. Vår kår bildades 1958 och vi är idag ungefär 300 medlemmar.

I scoutkåren finns det olika avdelningar som är uppdelade efter scouternas åldrar. I vår kår har vi två spårar-, två upptäckar-,  en äventyrar- och fyra utmanaravdelningar.

Kårstyrelsen träffas varannan månad och alla medlemmar är välkomna att delta. Kåren har också ett medlemsregister som uppdateras löpande.

En stugfogde sköter om scoutstugan i Hacksta och Prästtorpet i Svinninge. Den sistnämnda är en stuga utan el och vatten där vi bland annat hajkar. Vi har också en kanotfogde som tar hand om våra kanoter. Om du vill boka kanoter eller någon av stugorna, kontakta bokning@osterakersscoutkar.se.

Hitta till oss

Österåkers scoutkår